Соціальний інтелект курсантів закладів вищої освіти сектору безпеки та оборони, які отримують вищу освіту за спеціальностями «Право» та «Психологія»

Ключові слова: соціальний інтелект, здібності соціального інтелекту, рівень розвитку соціального інтелекту, здобувачі вищої освіти ЗВО сектору безпеки та оборони, методика дослідження соціального інтелекту Дж. Гілфорда.

Анотація

У статті наведено результати емпіричного дослідження здібностей соціального інтелекту здобувачів вищої освіти закладів вищої освіти сектору безпеки та оборони, які навчаються за спеціальностями «Право» та «Психологія». Показано, що в курсантів, які брали участь у дослідженні, найчастіше діагностували середній рівень соціального інтелекту. У майбутніх психологів у структурі соціального інтелекту найбільш розвиненою виявилась здібність передбачати наслідки поведінки, а у майбутніх юристів – здібність розуміти зміну значення вербальних реакцій людини залежно від контексту ситуації, яка їх викликала.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

С. В. Харченко, Харківський національний університет внутрішніх справ

Кандидат психологічних наук, доцент,

кафедра психології, соціології та педагогіки (професор).

О. В. Колдашов, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

Військово-юридичний інститут,

кафедра загальновійськових дисциплін (старший викладач).

Посилання

Liakhovets, L. O. (2009). Peculiarities of the formation of social intelligence in future psychologists [Candidate thesis, Institute of Social and Political Psychology National Academy of Educational Sciences of Ukraine].

Kharchenko, S. V. (2017). Social intelligence within professional activity of a subject. Law and Safety, 3(66), 153–158.

Ruda, N. L. (2012). Social intelligence of a psychologist as a factor of professional activity. Scientific Bulletin Mykolaiv V. O. Sukhomlynskyi National University, 2(9), 202–205.

Monastyrnyi, M. (2008). Study of social intelligence of candidates for service in internal affairs bodies using the test of J. Gilford – M. Sullivan. Problems of Modern Psychology, 2, 213–222.

Moskalenko, A. P. (1999). Social intelligence in the structure of professionally important qualities of investigative and investigative activity. Bulletin of University of Internal Affairs, 8, 21–24.

Poltava State Agrarian University et al. (2023, March 6 – April 16). The role of social and emotional intelligence as the most important soft-skills of the 21st century in the educational process. Helvetyka.

Kharchenko, S. V., & Koldashov, O. V. (2024, May 31). Peculiarities of social intelligence abilities of students of higher education of KhNUIA in different years of study [Conference presentation abstract]. V All-Ukrainian Scientific and Practical Conference “Social and psychological support of the security and defense forces of Ukraine”, Kharkiv, Ukraine.

Osodlo, V. I., & Khmiliar, O. F. (2016, April 8). Social intelligence as a regulator of officer personality behavior [Conference presentation abstract]. Scientific and Practical Conference “Psychological and pedagogical problems of professional education and patriotic education of the personnel of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine”, Kharkiv, Ukraine.

Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Харченко, С. В. і Колдашов, О. В. (2024) «Соціальний інтелект курсантів закладів вищої освіти сектору безпеки та оборони, які отримують вищу освіту за спеціальностями «Право» та ‘Психологія’», Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 106(3), с. 320-328. doi: 10.32631/v.2024.3.28.