Обґрунтування авторської методики дослідження емоційного інтелекту
Анотація
Проаналізовано поняття емоційного інтелекту, емоційної компетентності та структурні складові цих понять. Розглянуто трактування концепцій емоційного інтелекту такими вченими, як П. Саловей, Дж. Майер, Д. Карузо, Г. Гарднер, Р. Бар-Он, С. Маркус, Г. Дудчак, М. Миколайчак. Виокремлено головні компоненти емоційного інтелекту та розроблено власний тестовий інструментарій щодо його вивчення. Здійснено кореляційний аналіз показників авторської методики з наявними тестовими методами вивчення емоційного інтелекту з метою підтвердження надійності та валідності тесту. Доведено валідність і надійність розробленого тесту, який рекомендується використовувати для оцінки рівня емоційного інтелекту та його компонентів.
Завантаження
Посилання
Salovey, P., & Mayer, J. D. (1990). Emotional Intelligence. Imagination, Cognition and Personality, 9(3), 185–211. https://doi.org/10.2190/DUGG-P24E-52WK-6CDG.
Nosenko, E. L. (2014). Theory of emotional intelligence. DNU.
Mayer, J. D. (1986). How Mood Influences Cognition. In N. E. Skarkey (Ed.), Advances in Cognitive Science. Vol. 1 (pp. 290–314). Ellis Horwood.
Zarytska, V. V. (2010). Emotional intelligence: analysis of scientific theories. Theory and Practice of Modern Psychology, 1, 17–22.
Goleman, D. (2006). Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ. Bantam.
Mikolajczak, М. (2009). Going Beyond The Ability-Trait Debate: The ThreeLevel Model of Emotional Intelligence. E-Journal of Applied Psychology, 5(2), 25–31.
Derevyanko, S., & Lavrenko, S. (2020). Methodical tools for diagnosing children’s emotional intelligence. Visnyk of the Lviv University. Series Psychological science, 7, 23–29. https://doi.org/10.30970/PS.2020.7.4.
Zarytska, V. V. (2019). Method of determining the level of development of emotional intelligence of the individual. Theory and Practice of Modern Psychology, 3(2), 37–41. https://doi.org/10.32840/2663-6026.2019.3-2.7.
Авторське право (c) 2023 М. В. Бутенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.