Переосмислення освітніх напрямів забезпечення національної безпеки України

Ключові слова: освітній напрям, національна безпека України, людський потенціал, інформаційно-психологічні операції, здобуття освіти.

Анотація

У статті наголошено, що на рівні базової Стратегії національної безпеки України як один із ключових напрямів забезпечення національної безпеки України визначено саме розвиток людського капіталу, зокрема крізь призму модернізації освіти. У процесі реалізації освітнього напряму забезпечення національної безпеки неприйнятність запропонованих ворожою пропагандою наративів у свідомості населення може бути гарантована за допомогою розвитку пізнавальних здібностей людини, а також формування комплексного розуміння історичних, державотворчих процесів, політичних і соціально-економічних особливостей.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

О. І. Червяков, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

Кандидат юридичних наук,

Інститут Служби безпеки України (начальник).

Посилання

Editorial. (1950). The Signal Role of Education in National Security. Journal of Teacher Education, 1(4), 258. https://doi.org/10.1177/002248715000100401.

Bezpalova, O., Abroskin, V., Andriiko, O., Syniavska, O., & Yevdokimenko, S. (2020). The essence and types of administrative procedures in the activities of higher education institutions as subjects of the implementation of the educational function of the state. Journal of Legal, Ethical and Regulatory, 23(11). https://dspace.univd.edu.ua/server/api/core/bitstreams/2cd9b4bf-906d-48c1-aaac-fa536bd1f136/content.

Vaitkevicius, S., Ciutiene, R., Meiliene, E., & Savaneviciene, A. (2015). Typology of Human Capital Development in EU countries. Procedia Economics and Finance, 23, 1641–1648. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(15)00520-1.

Ishchenko, A. Yu. (2018). Education and human capital as components of national security: US experience and conclusions for Ukraine. Strategic Panorama, 1, 50–57.

Zúñiga-Brown, T. (2011). Minds on Minds: Education and National Security. International Journal of Intelligence and Counter Intelligence, 24(2), 352–366.

Pînzariu, A.-I. (2021). Education as a smart power tool for national security. Annals: Series on Military Sciences, 13(1), 98–111.

Marchenko, O., Noskova, M., Fedorenko, I., Semenog, O., Vovk, M., & Romanyshyn, R. (2021). IT-education in the context of educational activities. International Journal of Computer Science and Network Security, 21(6), 151–155. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2021.21.6.20.

Kharkivska, A., Honcharuk, V., Tyurina, V., Yuldasheva, S., Koval, L., & Poliakova, O. (2022). Intensification of cognitive activity of higher education seekers as a central problem of modern didactics. International Journal of Computer Science and Network Security, 22(1), 161–166. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.1.22.

Iasechko, S., Pereiaslayska, S., Smahina, O., Lupei, N., Mamchur, L., & Tkachova, O. (2022). Artificial Intelligence in the modern educational space: Problems and prospects. International Journal of Computer Science and Network Security, 22(6), 25–32. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.6.5.

Kronivets, T., Tymoshenko, Ye., Diachenko, O., Shabelnyk, T., Ivanchenko, N., & Iasechko, S. (2021). Artificial intelligence as a key element of digital education. International Journal of Computer Science and Network Security, 21(10), 67–72. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2021.21.10.9.

Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Червяков, О. І. (2024) «Переосмислення освітніх напрямів забезпечення національної безпеки України», Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 106(3), с. 255-262. doi: 10.32631/v.2024.3.22.
Розділ
Право національної безпеки; військове право