Характерологічні особливості проявів агресивності у дітей

Ключові слова: агресія, діти, фактори ризику, профілактика, корекція.

Анотація

У статті досліджено характерологічні особливості проявів агресивності у дітей. Описано різні типи агресії, фактори, які її провокують, та вікові особливості її проявів. Розглянуто фізичну агресію, вербальну агресію та емоційну агресію дитини. Проаналізовано фактори, які можуть провокувати агресивну поведінку у дітей.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

П. Д. Червоний, Харківський національний університет внутрішніх справ

Кандидат педагогічних наук, доцент,

кафедра педагогіки та психології (доцент).

А. В. Надутий, Харківський національний університет внутрішніх справ

Кафедра тактичної та спеціальної фізичної підготовки (викладач).

Посилання

Rusova, S. (1997). New school of social education. Selected pedagogical works (Vol. 1) (Ye. I. Kovalenko, Ed.). Lybid.

Mytskan, T. S. (2013). Aggressive behavior of preschool children: causes and prevention [Candidate dissertation, Vasyl Stefanyk Precarpathian National University].

Oleinyk, N. O. (2018). Age psychology (with practicum). Helvetyka.

Birkova, I. (2016). Mastering self-regulation skills. Mastering aggressive manifestations in behavior: classes with training elements. Psychologist, 21/22, 27–29.

Shvets, D. V., Bandurka, O. M., Fedorenko, O. I. et al. (2020). Psychological-pedagogical and legal principles of police activity in the protection of children’s rights (D. V. Shvets, Ed.). KhNUIA.

Dutkevych, T. V. (2012). Child psychology. Center of educational literature.

Oleksenko, S. V. (2015). Draw your aggression. Psychology for the teacher. School world, 18(722), 12–16.

Rudenko, L. M. (2015). Features of aggressive conduct and his display for children with the moderate degree of mental backwardness. Naukovi zapysky, СXХV(125), 129–138.

Oros, O. B. (2018). Aggressive and violent behavior among children of adolescence. National Technical University of Ukraine Journal. Political science. Sociology. Law, 2(38), 90–96.

Volnova, L. M. (2016). Prevention of deviant behavior of teenagers (2nd ed., Vol. 1). Kyiv.

Ashytok, N. (2017). The formation of humanistic and value orientations in preschool children based on the material of children’s literature. Human Studies. Series of “Pedagogy”, 5(37), 4–11. https://doi.org/10.24919/2313-2094.5/37.102605.

Shcherban, T. D. (2004). Psychology of educational communication. Milenium.

Alvord, M., & Beiker, P. (1998). How to work with aggressive children. Catharsis.

Kachanova, Yu. V. (2010). Aggressiveness and aggression as sociological categories. Scientific Works. Sociology, 133(146), 50–54.

Kazannikova, O. V. (2020, April 2–3). Specificity of aggressive behavior of preschool children [Conference presentation abstract]. 10th International Scientific and Practical Internet Conference “The Modern Movement of Science”, Dnipro, Ukraine.

Zhurat, Yu. V. (2012). Pedagogical conditions for the formation of professional subjectivity of future primary school teachers: experimental justification. Pedagogical Discourse, 13, 109–115.

Опубліковано
2024-06-29
Як цитувати
Червоний, П. Д. і Надутий, А. В. (2024) «Характерологічні особливості проявів агресивності у дітей», Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 105(2 (Part 2), с. 209-223. doi: 10.32631/v.2024.2.42.