Покращення показників України у досягненні цілей сталого розвитку ООН

Ключові слова: діяльність закладів вищої освіти, Цілі сталого розвитку ООН, економічна стійкість, удосконалення нормативної правової бази.

Анотація

Статтю присвячено формулюванню спрощеного переліку вимог до закладів вищої освіти, що висуваються провідними рейтинговими агенціями для включення в міжнародні рейтинги щодо діяльності в контексті сталого розвитку. Виконання відповідних вимог стосовно діяльності та нормативної бази ЗВО створює умови для захисту екології, розвитку економіки, укріплення правової держави. Додатково представлено фрагментарний історичний огляд розвитку сучасного змісту поняття «сталий розвиток» та української нормативної правової бази щодо Цілей сталого розвитку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

С. О. Сербенюк, Харківський національний університет внутрішніх справ

Відділ організації наукової діяльності та захисту інтелектуальної власності (науковий співробітник).

Посилання

Keeble, B. R. (1988). The Brundtland report: ‘Our common future’. Medicine and War, 4(1), 17–25. https://doi.org/10.1080/07488008808408783.

Purvis, B., Mao, Y., & Robinson, D. (2019). Three pillars of sustainability: in search of conceptual origins. Sustainability Science, 14, 681–695. https://doi.org/10.1007/s11625-018-0627-5.

Makarenko, I. O. (2023). Incorporation of ESG criteria into the activities of companies in the context of their investment screening. Economy, Management and Administration, 2(104), 86–93. https://doi.org/10.26642/ema-2023-2(104)-86-93.

Moura, M. M. C., Frankenberger, F., & Tortato, U. (2019). Sustainability in Brazilian HEI: practices overview. International Journal of Sustainability in Higher Education, 20(5), 832–841. https://doi.org/10.1108/IJSHE-01-2019-0021.

Giovanelli, L., Rotondo, F., & Ezza, A. (2021). Business models for integration of sustainability in universities: An explorative analysis of Italian state universities. Journal of Cleaner Production, 324. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2021.129227.

Higgins, B., & Thomas, I. (2016). Education for Sustainability in Universities: Challenges and Opportunities for Change. Australian Journal of Environmental Education, 32(1), 91–108. https://doi.org/10.1017/aee.2015.56.

Filho, W. L. (Ed.). (2018). Implementing Sustainability in the Curriculum of Universities. Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-70281-0.

Weber L. E., & Duderstadt, J. J. (Eds). (2011). Global Sustainability and the Responsibilities of Universities. London.

Sassen, R., & Azizi, L. (2018). Assessing sustainability reports of US universities. International Journal of Sustainability in Higher Education, 19(7), 1158–1184. https://doi.org/10.1108/IJSHE-06-2016-0114.

Brusca, І., Labrador, М., & Larran, М. (2018). The challenge of sustainability and integrated reporting at universities: A case study. Journal of Cleaner Production, 188, 347–354. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2018.03.292.

Lozano, R., Lukman, R., Lozano, F. J., Huisingh, D., & Lambrechts, W. (2013). Declarations for sustainability in higher education: becoming better leaders, through addressing the university system. Journal of Cleaner Production, 48, 10–19. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2011.10.006.

Von Hauff, M., & Nguyen, T. (2014). Universities as Potential Actors for Sustainable Development. Sustainability, 6(5), 3043–3063. https://doi.org/10.3390/su6053043.

Tunytsya, Yu. Yu., Lysko, L. R., Zahvoyska, L. D., & Soloviy, I. P. (2019). Sustainable university: the model of systemic integration of sustainability priciples in all spheres of activity. Scientific Bulletin of UNFU, 29(10), 54–60. https://doi.org/10.36930/40291010.

Popelo, O. (2023). Trends in promoting the European universities’ development based on the principles of sustainability. Actual problems in the system of education: general secondary education institution – pre-university training – higher education institution, 3, 525–530. https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.17737.

Melehanych, H. (2022). Sustainable development of higher education institutions of Ukraine: from state policy to policy of educational institution management. In H. kharlanov & N. Chala, State policy of sustainable development of Ukraine: basic principles (preparatory materials for Parliamentary hearings 2021) (pp. 68–72). Kyiv.

Riabchenko, V., & Bulvinska, O. (2022). University Autonomy for Sustainable Development: Results of the Times Higher Education Impact Rankings 2022. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 73(4), 77–86. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.4.8.

Ilnytskyyб D. O., Pacenko, O. Yu., & Sandul, M. S. (2014). Mission of universitiesin achieving global sustainable development. Formation of market economy, 32, 170–185.

Опубліковано
2024-03-29
Як цитувати
Сербенюк, С. О. (2024) «Покращення показників України у досягненні цілей сталого розвитку ООН», Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 104(1 (Part 1), с. 44-52. doi: 10.32631/v.2024.1.04.
Розділ
Теорія та філософія права; порівняльне правознавство; історія права та держави