Трансформація ціннісно-сенсової сфери курсантів закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання з підготовки поліцейських
Анотація
Досліджено зміни поліструктурних ціннісних орієнтацій особистості курсантів закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання з підготовки поліцейських під впливом карантинних заходів 2020–2021 рр. і воєнних дій 2022 р. Опитано три незалежні групи курсантів восени 2019, 2021 та 2022 рр. Продемонстровано зменшення значущості ціннісних орієнтацій, які пов’язані з активною взаємодією із соціумом під впливом карантинних обмежень. Показано, що такі ціннісні орієнтації, як приємне проведення часу, відпочинок, високі матеріальні статки, визнання та повага людей і вплив на оточуючих, за значущістю стали менш важливими для курсантів в умовах воєнного стану. З’ясовано ціннісні орієнтації курсантів, які найстійкіші до впливів соціальної ситуації розвитку: приємне проведення часу, відпочинок, визнання й повага людей, вплив на оточуючих та любов.
Завантаження
Посилання
Ivanova L.S. and Ovsiannikova V.V., 2007. Dynamics of value orientations of students of a pedagogical university [Dynamika tsinnisnykh oriientatsii studentiv pedahohichnoho vuzu]. Praktična psihologìâ ta socìalʹna robota – Applied Psychology and Social Work, No. 4, pp. 16-19.
Tseliakova O.M., 2009. Spirituality and value orientations of student youth of Ukraine in a transformational society [Dukhovnist i tsinnisni oriientatsii studentskoi molodi Ukrainy v transformatsiinomu suspilstvi]. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii, Iss. 38, pp. 222-233.
Zakharenko L.M., 2013. Features of the value component of life prospects of cadets of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine [Osoblyvosti tsinnisnoho komponentu zhyttievoi perspektyvy kursantiv vyshchykh navchalnykh zakladiv MVS Ukrainy]. Yurydychna psykholohiia ta pedahohika, No. 1, pp. 62-69.
Kokhanovska O.P., 2014. Value orientations of modern youth: significance and realizability [Tsinnisni oriientatsii suchasnoi molodi: znachushchist ta realizovanist]. Mizhnarodni Chelpanivski psykholoho-pedahohichni chytannia, No. 31, pp. 152-157.
Vasyliev S.P. and Andrushchenko A.O., 2013. Psychological features of the dynamics of value-meaning orientations of cadets of higher military educational institutions in the context of the development of their mental self-regulation [Psykholohichni osoblyvosti dynamiky tsinnisno-smyslovykh oriientatsii kursantiv vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv v konteksti rozvytku yikh psykhichnoi samorehuliatsii]. Bulletin of Taras Shevchenko Kyiv National University, Vol. 1, pp. 15-19.
Lezhenina L.M., 2014. Peculiarities of value orientations of cadets of different years of study [Osoblyvosti tsinnisnykh oriientatsii kursantiv riznykh rokiv navchannia]. Naukovyi ohliad, [online] Vol. 9, No. 10. Available at https://naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/344/530 [Accessed 3 May 2023].
Yakovenko S.I. and Yatchuk M.S., 2012. Transformational changes of personality in higher education institutions (comparative analysis of differences between cadets and students) [Transformatsiini zminy osobystosti v umovakh VNZ (porivnialnyi analiz vidminnostei mizh kursantamy ta studentamy)]. Naukovij vìsnik Lʹvìvsʹkogo deržavnogo unìversitetu vnutrìšnìh sprav – Scientific Bulletin of Lviv State University of Internal Affairs, No. 2, pp. 389-398.
Osodlo V.I. and Naumenko D.V., 2007. Development of the value-meaning sphere of youth under the influence of educational and service activities [Rozvytok tsinnisno-smyslovoi sfery molodi pid vplyvom navchalno-sluzhbovoi diialnosti]. Aktualni problemy navchannia ta vykhovannia liudei z osoblyvymy potrebamy, No. 3, pp. 326-333.
Авторське право (c) 2023 С. В. Харченко, А. О. Сіроштан
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.