Передумови для формування правових механізмів протидії дезінформації в соціальних медіа у контексті національної безпеки: постановка проблеми
Анотація
Проаналізовано передумови для формування правових механізмів протидії дезінформації в соціальних медіа у контексті національної безпеки. Сформульовано висновок про необхідність формування таких механізмів на основі конституційних принципів свободи думки і слова із законодавчим закріпленням виключного переліку їх можливого обмеження в соціальних медіа задля забезпечення національної безпеки. Відзначено, що відмінність між правовими та внутрішньокорпоративними нормами регулювання діяльності компаній соціальних медіа безпосередньо впливає на ефективність захисту національних інтересів як США, так і України. Зроблено висновок про те, що, порівняно з урядом США, український уряд має більш широкі конституційні передумови для захисту інтересів національної безпеки, зокрема у зв’язку з агресією Російської Федерації. Зазначено, що нормативно-правові акти щодо протидії дезінформації в соціальних мережах мають ураховувати міжнародні вимоги з дотримання прав людини, національні інтереси, а також бізнес-процеси компаній соціальних медіа.
Завантаження
Посилання
Preuss L., 1934. International Responsibility for Hostile Propaganda against Foreign States. American Journal of International Law, Vol. 28, No. 4, pp. 649-668.
Chander A., 2016. Internet Intermediaries as Platforms for Expression and Innovation. Global Commission on Internet Governance, [online] No. 42. Available at https://www.cigionline.org/static/documents/documents/GCIG%20no.42.pdf [Accessed 7 December 2021].
Marwick A. and Lewis R. Media Manipulation and Disinformation Online. [online] Data & Society. Available at https://datasociety.net/output/media-manipulation-and-disinfo-online/ [Accessed 7 December 2021].
Langvardt K., 2018. Regulating Online Content Moderation. Georgetown Law Journal, Vol. 106, Iss. 5, pp. 1353-1388. Available at https://www.law.georgetown.edu/georgetown-law-journal/wp-content/uploads/sites/26/2018/07/Regulating-Online-Content-Moderation.pdf [Accessed 7 December 2021].
Brennen B., 2017. Making Sense of Lies, Deceptive Propaganda, and Fake News. Journal of Media Ethics, [online] Vol. 32, No. 3. Available at https://epublications.marquette.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1491&context=comm_fac [Accessed 7 December 2021].
Jankowicz N., 2017. The Only Way to Defend Against Russia’s Information War. [online] The New York Times. Available at https://www.nytimes.com/2017/09/25/opinion/the-only-way-to-defend-against-russias-information-war.html [Accessed 7 December 2021].
Balkin J.M., 2009. The Future of Free Expression in a Digital Age. Pepperdine Law Review, [online] Vol. 36, Iss. 2. Available at https://digitalcommons.pepperdine.edu/plr/vol36/iss2/9 [Accessed 7 December 2021].
Hamilton R.J., 2020. Governing the Global Public Square. Harvard International Law Journal, [online] No. 17. Available at https://ssrn.com/abstract=3426544 [Accessed 7 December 2021].
Ammori M., 2014. The “New” New York Times: Free Speech Lawyering in the Age of Google and Twitter. Harvard Law Review, [online] No. 2259. Available at https://harvardlawreview.org/2014/06/the-new-new-york-times-free-speech-lawyering-in-the-age-of-google-and-twitter/ [Accessed 7 December 2021].
Morphy E., 2006. Google, Brazil Lock Horns Over Social Networking Data. [online] TechNewsWorld. Available at http://www.technewsworld.com/story/privacy/52624.html [Accessed 7 December 2021].
Daskal J. Whose Law Governs in a Borderless World? [online] National Constitution Center. Available at https://constitutioncenter.org/digital-privacy/whose-law-governs-in-a-borderless-world [Accessed 7 December 2021].
Авторське право (c) 2021 А. І. Марущак
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.