Концептуальні засади державної політики у сфері вищої освіти в Україні: адміністративно-правовий аспект

  • В. В. Аброськін Одеський державний університет внутрішніх справ
Ключові слова: освіта, вища освіта, державна освітня політика, адміністративне законодавство, адміністративно-правове регулювання, механізм реалізації, суб’єкт реалізації, ефективність.

Анотація

Акцентовано увагу на тому, що завдяки грамотному використанню необхідного інструментарію під час вироблення та реалізації державної політики у сфері вищої освіти можливо створити умови для відтворення освітнього потенціалу нашої держави. У зв’язку з цим наголошено на важливості усвідомлення ролі та значення державної політики у сфері вищої освіти в системі державної освітньої політики в цілому, окреслення пріоритетних напрямів її модернізації з метою приведення у відповідність до загальновизнаних європейських стандартів у цій сфері. У результаті розкриття сутності державної освітньої політики сформульовано авторське визначення поняття «державна політика у сфері вищої освіти». Охарактеризовано мету, наведено коло завдань державної політики у сфері вищої освіти, що дозволило визначити її характерні особливості. Виокремлено фактори, що здійснюють вплив на ефективність державної політики у сфері вищої освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

В. В. Аброськін, Одеський державний університет внутрішніх справ

Кандидат юридичних наук.

Посилання

Bezpalova O.I., 2012. Conceptual principles of state policy within law enforcement area [Kontseptualni zasady derzhavnoi polityky u pravookhoronnii sferi]. Bulletin of Kharkiv National University of Internal Affairs, No. 2, pp. 8-16.

Komarova O.A., 2015. Priority directions of the state education policy [Priorytetni napriamy derzhavnoi osvitnoi polityky]. Problemi ekonomìki – The Problems of Economy, No. 1, pp. 107-113.

Shulha N.D., 2015. Characteristics of basic concepts of the phenomenon of “state education policy” [Kharakterystyka bazovykh poniat fenomena “derzhavna osvitnia polityka”]. Teorìâ ta praktika deržavnogo upravlìnnâ – Theory and Practice of Public Administration, [online] Iss. 2. Available at http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/tpdu/2015-2/doc/2/04.pdf [Accessed 16 March 2020].

Kuklin V.Zh. and Belyakov S.A., 2003. System aspects of education policy and education management [Sistemnye aspekty obrazovatel`noi politiki i upravleniya obrazovaniya]. Universitetskoe upravlenie: praktika i analiz – University Management: Practice and Analysis, No. 3, pp. 10-23.

Korsak K., 2004. Education, society, a human being in the ХХІ century: integral and philosophical analysis [Osvita, suspilstvo, liudyna v XXI stolitti: intehralno-filosofskyi analiz]. Kyiv: Nizhyn.

Gogin D.Yu., 2005. State education policy of Russian Federation at the modern stage [Gosudarstvennaya obrazovatel`naya politika Rossiiskoi Federatsii na sovremennom etape]. Ph.D. dissertation. Russian Academy of National Economy and Public Administration under the President of the Russian Federation.

Tytska Ya.O., 2018. State policy in the field of education: the legal aspect [Derzhavna polityka u sferi osvity: pravovyi aspekt]. Prikarpatsʹkij ûridičnij vìsnik – Subcarpathian Law Herald, Iss. 2, pp. 55-60.

Protasova N.H., Luhovyi V.I., Molchanova O.Yu. et al., 2013. State management in the field of education: glossary on the disciplines of MA program by the specialty “State management in the Field of education” [Derzavne upravlinnia u sferi osvity: hlosarii z dystsyplin mahisterskoi prohramy za spetsialnistiu “Derzavne upravlinnia v sferi osvity”]. Kyiv: NADU. (Ed.: Protasova N.H.).

Опубліковано
2020-06-26
Як цитувати
Аброськін, В. В. (2020) «Концептуальні засади державної політики у сфері вищої освіти в Україні: адміністративно-правовий аспект», Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 89(2), с. 94-103. doi: 10.32631/v.2020.2.09.
Розділ
Адміністративне право і процес; фінансове право