Правовий статус курсанта закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання Міністерства внутрішніх справ України
DOI:
https://doi.org/10.32631/v.2025.03.09Ключові слова:
курсант поліції, правовий статус, заклади вищої освіти із специфічними умовами навчання, Національна поліція, права курсантів, обов’язки курсантів, службово-освітні відносини.Анотація
У статті здійснено комплексний аналіз законодавства України, підзаконних актів і наукових джерел, присвячених правовому статусу курсанта поліції. Виявлено фрагментарність його нормативного закріплення та відсутність уніфікованої дефініції, що зумовлює правову невизначеність. Обґрунтовано необхідність формування цілісної законодавчої моделі, яка інтегруватиме освітню та службову складові статусу курсанта. Запропоновано внесення змін до законів України «Про Національну поліцію» та «Про вищу освіту» для забезпечення системності й адаптації підготовки майбутніх поліцейських до сучасних безпекових викликів.
Завантажити
Посилання
1. Hurkovskyi, M. P., & Herman, O. V. (2021). Cadets of Educational Institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine as Subjects of Public Service Relations. Social and Legal Studios, 4(14), 41–48. https://doi.org/10.32518/2617-4162-2021-4-41-48.
2. Alieksandrov, O. R., Karapetiants, S. I., & Kolomiiets, Yu. M. (2021, December 23). Involvement of cadets of higher education institutions of the Ministry of Internal Affairs system in ensuring public safety and order during martial law in Ukraine [Conference presentation abstract]. International scientific conference “Maritime security of the Baltic-Black sea region: challenges and threats”, Odesa, Ukraine.
3. Kovaliv, M. V., & Yesimov, S. S. (2020). Cadets of higher education institutions with specific training conditions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine – subjects of public service of the police. Issues of Crime Prevention, 40, 73–80. https://doi.org/10.31359/2079-6242-2020-40-73.
4. Shulga, M. V. (2020). Concept and features of the administrative and legal status of cadets and part-time students of higher educational institutions with specific training conditions for police officers. Law and Society, 3(2), 112–119. https://doi.org/10.32842/2078-3736/2020.3-2.18.
5. Udod, M. V., & Boiko, T. M. (2023). Separate issues of administrative and legal regulation of service (training) in the institutions of higher education of the MIA and the army. Juridical Scientific and Electronic Journal, 6, 414–416. https://doi.org/10.32782/2524-0374/2023-6/96.
6. Rabinovych, P. M. (2007). Fundamentals of the general theory of law and state. Krai.
7. Koyiuk, V. O. (1996). Theory of law. Venturi.
8. Stefaniuk, Yu. V. (2016). The legal status’ of the person: concepts and classification. Comparative and Analytical Law, 4, 42–45.
9. Krestovska, N. M., & Matveeva, L. H. (2015). Theory of State and Law. Textbook. Practical. Tests. Yurinkom Inter.
10. Romaniuk, V. V. (2017, November 25). The impact of specific training conditions at the Higher Educational Institution of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine on the training of police officers [Conference presentation abstract]. Scientific and practical conference “Training of law enforcement officers in Kharkiv (1917–2017)”, Kharkiv, Ukraine.
11. Pushkaryova, N. F. (2023). The constitutional guarantee of access to higher education and the principle of equality: a legal analysis based on the example of the protection of the rights of socially vulnerable population groups. Uzhhorod National University Herald. Series: Law, 1(76), 109–114. https://doi.org/10.24144/2307-3322.2022.76.1.16.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 А. М. Лисюк, О. Г. Юшкевич

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.