Сучасні підходи до підготовки фахівців у сфері безпеки: теоретичні та практичні аспекти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32631/v.2025.3.22

Ключові слова:

безпека, підготовка фахівців, критичне мислення, стресостійкість, практичні тренінги, міждисциплінарний підхід, симуляційні вправи, освітні технології.

Анотація

У статті розглянуто актуальні питання підготовки майбутніх фахівців сектору безпеки, зокрема представників правоохоронних органів. Наголошено на необхідності цілісного та багатовимірного підходу, який виходить за межі суто професійних навичок і зосереджується на психологічних особливостях майбутніх спеціалістів. Уперше системно узагальнено сучасні методичні підходи до професійного навчання, особливий наголос зроблено на психологічній готовності до роботи в умовах стресу, небезпеки, інформаційного тиску та кризових ситуацій. Обґрунтовано інтеграцію психологічної складової в освітні програми з виокремленням ключових компетентностей, зокрема емоційної стійкості, саморегуляції, адаптивності, рефлексивності, комунікативної гнучкості та критичного мислення.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • О. П. Ляска, Харківський національний університет внутрішніх справ

    Кандидат психологічних наук, доцент.

    Навчально-науковий інститут № 3,

    кафедра психології, соціології та педагогіки (доцент).

  • П. Д. Червоний, Харківський національний університет внутрішніх справ

    Кандидат педагогічних наук, доцент.

    Навчально-науковий інститут № 3,

    кафедра психології, соціології та педагогіки (доцент).

  • А. В. Стріляна, Харківський національний університет внутрішніх справ

    Здобувач вищої освіти.

Посилання

Boguslavsky, V., Bulakh, S., & Bachynska, N. (2024). Current issues of research on special physical and psychological training of law enforcement forces in extreme conditions. Scientific Journal of Drahomanov Ukrainian State University, 3(176), 94–98. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.3K(176).21.

Prokopova, O., Lyaska, O., & Goliney, V. (2023). Innovative component in higher education: methodo-theoretical approaches and practical implementation. Scientific Innovations and Advanced Technologies, 4(18), 517–527. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-4(18)-517-527.

Liaska, O. P. (2011). Improving the quality of specialist training in conditions of continuing education. Collection of Scientific Papers Kamianets-Podilskyi National Ivan Ohiienko University, 17, 42–44.

Makarova, O. P. (2019). Formation of Professional Communication of Police Officers at the Stage of Professional Training. Theory and Practice of Modern Psychology, 2(2), 29–32.

Makarova, O. P. (2019). Professional identity: structure and features. Theory and Practice of Modern Psychology, 3(1), 77–83.

Makarova, O. (2019). Professional identity of future police officers at their cognitive level. The Bulletin of the National Defence University of Ukraine, 1(51), 74–84. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2019-51-1-74-83.

Makarova, O. P., & Chervonyi, P. D. (2021, November 29). Psychological and pedagogical features of training future police officers for work in extreme conditions [Conference presentation abstract]. VII All-Ukrainian scientific and practical conference “Current aspects of psychological support for the professional activities of the security and defense forces of Ukraine”, Kharkiv, Ukraine.

Miloradova, N. E. (2018). Psychological foundations of the professional development of investigators. Brovin.

Tsilmak, O. V. (2014). Stabilization of the moral and psychological state of employees of special units of the Ministry of Internal Affairs is a guarantee of the effectiveness of their service and combat activities. South Ukrainian Law Journal, 4, 20–22.

Chervonyi, P. D. (2007). Ways of forming communicative and conflict competence of officers of the management level of training courses. Scientific Bulletin of Chernivtsi University, 331, 182–188.

Kuzikova, S., Zlyvkov, V., Lukomska, S. et al. (2024). Psychological support of the individual in wartime. Publisher Individual Entrepreneur Lysenko M. M.

Yavkochdiyeva, D. E. (2022). Development of Professional Training of Students in Higher Education as a Factor of Quality Specialist Training. Journal of Pedagogical Inventions and Practices, 7, 277–282.

Artiushyn, H., & Tushko, K. (2020). Modern trends of professional training of security and defense experts in the developing countries. Collection of Scientific Works of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogical Sciences, 21(2), 5–17. https://doi.org/10.32453/pedzbirnyk.v21i2.417.

Koteliukh, M. O. (2022, May 26). Interaction of specialists of the security and defense sector of Ukraine in the field of tactical and special, fire, physical and psychological training [Conference presentation abstract]. International scientific and practical conference “Training of law enforcement officers in the system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine under martial law”, Kharkiv, Ukraine.

Viazovskyi, D. O., & Pozhydaiev, M. Yu. (2024, June 6–8). Foreign experience in training police officers for extreme conditions [Conference presentation abstract]. 13th International Scientific and Practical Conference “International Forum: Problems and Scientific Solutions”, Melbourne, Australia.

Завантаження

Опубліковано

23-09-2025

Як цитувати

“Сучасні підходи до підготовки фахівців у сфері безпеки: теоретичні та практичні аспекти” (2025) Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 110(3), pp. 270–280. doi:10.32631/v.2025.3.22.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають