Інформаційно-комунікаційні технології: спосіб учинення чи підстава виокремлення самостійної форми домашнього насильства?

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32631/v.2025.3.07

Ключові слова:

домашнє насильство, кібернасильство, інформаційно-комунікаційні технології, психологічне насильство, економічне насильство, сексуальне насильство.

Анотація

У статті проаналізовано наукові підходи до трактування термінів «інформаційно-комунікаційні технології» та «кібернасильство». Охарактеризовано способи вчинення економічного, психологічного та сексуального домашнього насильства із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій. Доведено, що ці технології є лише способом вчинення домашнього насильства та не є підставою для розгляду кібернасильства як окремої форми. Запропоновано авторське визначення поняття «інформаційно-комунікаційні технології як спосіб учинення домашнього насильства».

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • А. С. Бахаєва, Харківський національний університет внутрішніх справ

    Кандидат юридичних наук.

    Навчально-науковий інститут № 3,

    кафедра адміністративної діяльності (старший викладач).

Посилання

Stepanenko, O. V. (2022). Cyberviolence as a form of domestic violence. State and Regions. Series: Law, 4(78), 224–228. https://doi.org/10.32840/1813-338X-2022.4.34.

Golovko, O. M., Shpak, K. O., & Mykyta, A. A. (2021). Dynamics of offenses during a pandemic COVID-19: domestic violence and cyber violence. Law and Innovation Society, 1(16), 70–78. https://doi.org/10.37772/2309-9275-2021-1(16)-10.

Kotova, L. V. (2025). Modern forms of domestic violence: criminal law characteristics. Topical Issues of Law: Theory and Practice, 1(49), 171–183. https://doi.org/10.33216/2218-5461/2025-49-1-171-183.

Shvavych, H. H., Tolstoi, V. V., Petrechuk, L. M. et al. (2017). Modern information and communication technologies. NMetAU.

Kademiia, M. Yu., & Shakhina, I. Yu. (2011). Information and communication technologies in the educational process. Planer.

Fominykh, N. Yu. (2009). The essence of the concept of “information and communication technologies” and their significance at the current stage of informatization of education. Pedagogy of the Formation of a Creative Personality in Higher and General Education Schools, 5(58), 396–400.

Lubenets, I. (2016). Cyberbullying among students of secondary schools. National Law Journal: Theory and Practice, 2, 169–173.

Naidenova, L. A. (2014). Cyberbullying or aggression on the Internet: ways to recognize and protect a child. Kyiv.

Завантаження

Опубліковано

23-09-2025

Номер

Розділ

Адміністративне право і процес; фінансове право

Як цитувати

“Інформаційно-комунікаційні технології: спосіб учинення чи підстава виокремлення самостійної форми домашнього насильства?” (2025) Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 110(3), pp. 82–90. doi:10.32631/v.2025.3.07.