Трансформація ціннісно-сенсової сфери курсантів закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання з підготовки поліцейських

Ключові слова: ціннісні орієнтації особистості, соціальна ситуація розвитку, юнацький вік, методика поліструктурних ціннісних орієнтацій особистості С. Бубнова, курсанти закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання з підготовки поліцейських, трансформація ціннісних орієнтацій курсантів.

Анотація

Досліджено зміни поліструктурних ціннісних орієнтацій особистості курсантів закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання з підготовки поліцейських під впливом карантинних заходів 2020–2021 рр. і воєнних дій 2022 р. Опитано три незалежні групи курсантів восени 2019, 2021 та 2022 рр. Продемонстровано зменшення значущості ціннісних орієнтацій, які пов’язані з активною взаємодією із соціумом під впливом карантинних обмежень. Показано, що такі ціннісні орієнтації, як приємне проведення часу, відпочинок, високі матеріальні статки, визнання та повага людей і вплив на оточуючих, за значущістю стали менш важливими для курсантів в умовах воєнного стану. З’ясовано ціннісні орієнтації курсантів, які найстійкіші до впливів соціальної ситуації розвитку: приємне проведення часу, відпочинок, визнання й повага людей, вплив на оточуючих та любов.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

С. В. Харченко, Харківський національний університет внутрішніх справ

Кандидат психологічних наук, доцент.
Кафедра педагогіки та психології.

А. О. Сіроштан, Харківський національний університет внутрішніх справ

Курсантка.

Посилання

Ivanova L.S. and Ovsiannikova V.V., 2007. Dynamics of value orientations of students of a pedagogical university [Dynamika tsinnisnykh oriientatsii studentiv pedahohichnoho vuzu]. Praktična psihologìâ ta socìalʹna robota – Applied Psychology and Social Work, No. 4, pp. 16-19.

Tseliakova O.M., 2009. Spirituality and value orientations of student youth of Ukraine in a transformational society [Dukhovnist i tsinnisni oriientatsii studentskoi molodi Ukrainy v transformatsiinomu suspilstvi]. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii, Iss. 38, pp. 222-233.

Zakharenko L.M., 2013. Features of the value component of life prospects of cadets of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine [Osoblyvosti tsinnisnoho komponentu zhyttievoi perspektyvy kursantiv vyshchykh navchalnykh zakladiv MVS Ukrainy]. Yurydychna psykholohiia ta pedahohika, No. 1, pp. 62-69.

Kokhanovska O.P., 2014. Value orientations of modern youth: significance and realizability [Tsinnisni oriientatsii suchasnoi molodi: znachushchist ta realizovanist]. Mizhnarodni Chelpanivski psykholoho-pedahohichni chytannia, No. 31, pp. 152-157.

Vasyliev S.P. and Andrushchenko A.O., 2013. Psychological features of the dynamics of value-meaning orientations of cadets of higher military educational institutions in the context of the development of their mental self-regulation [Psykholohichni osoblyvosti dynamiky tsinnisno-smyslovykh oriientatsii kursantiv vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv v konteksti rozvytku yikh psykhichnoi samorehuliatsii]. Bulletin of Taras Shevchenko Kyiv National University, Vol. 1, pp. 15-19.

Lezhenina L.M., 2014. Peculiarities of value orientations of cadets of different years of study [Osoblyvosti tsinnisnykh oriientatsii kursantiv riznykh rokiv navchannia]. Naukovyi ohliad, [online] Vol. 9, No. 10. Available at https://naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/344/530 [Accessed 3 May 2023].

Yakovenko S.I. and Yatchuk M.S., 2012. Transformational changes of personality in higher education institutions (comparative analysis of differences between cadets and students) [Transformatsiini zminy osobystosti v umovakh VNZ (porivnialnyi analiz vidminnostei mizh kursantamy ta studentamy)]. Naukovij vìsnik Lʹvìvsʹkogo deržavnogo unìversitetu vnutrìšnìh sprav – Scientific Bulletin of Lviv State University of Internal Affairs, No. 2, pp. 389-398.

Osodlo V.I. and Naumenko D.V., 2007. Development of the value-meaning sphere of youth under the influence of educational and service activities [Rozvytok tsinnisno-smyslovoi sfery molodi pid vplyvom navchalno-sluzhbovoi diialnosti]. Aktualni problemy navchannia ta vykhovannia liudei z osoblyvymy potrebamy, No. 3, pp. 326-333.

Опубліковано
2023-07-10
Як цитувати
Харченко, С. В. і Сіроштан, А. О. (2023) «Трансформація ціннісно-сенсової сфери курсантів закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання з підготовки поліцейських», Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 101(2 (Part 2), с. 324-334. doi: 10.32631/v.2023.2.63.