Застосування технології концентрованого навчання у професійній підготовці судових експертів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32631/v.2023.2.57

Ключові слова:

судова експертиза, професійна підготовка судових експертів, концентроване навчання, педагогічні технології.

Анотація

Визначено актуальність вдосконалення підготовки для підвищення продуктивності роботи фахівців експертних установ. Проаналізовано світовий досвід застосування концентрованого навчання в загальноосвітньому науковому процесі. Досліджено структуру концентрованого навчання як технології педагогічного процесу. Розглянуто особливості застосування елементів технології концентрованого навчання в підготовці та практичній діяльності судових експертів в Україні. Проаналізовано чинну систему підготовки судових експертів в Україні та узагальнено питання їхньої професійної підготовки. Розглянуто переваги та недоліки застосування технології концентрованого навчання в експертній практиці. Доведено, що компоненти цієї технології можуть бути корисними для підвищення ефективності підготовки та подальшої діяльності.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • автор Д. В. Климчук, афіліація Kharkiv Scientific Research Forensic Center of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, Харківський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр Міністерства внутрішніх справ України

    Відділ вибухотехнічних та пожежотехнічних досліджень (начальник).

  • автор С. В. Ігнатов, афіліація Kharkiv Scientific Research Forensic Center of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine,, Харківський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр Міністерства внутрішніх справ України

    Відділ вибухотехнічних та пожежотехнічних досліджень (судовий експерт-вибухотехнік).

Посилання

Bondarenko T.S., 2013. Use of the immersion method in the conditions of formation of an informational educational environment [Vykorystannia metodu zanurennia v umovakh formuvannia informatsiinoho navchalnoho seredovyshcha]. In: Ukrainian Engineering Pedagogics Academy, Scientific and practical conference of scientific and pedagogical workers, scientists, graduate students and employees of the academy [Naukovo-praktychna konferentsiia naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv, naukovtsiv, aspirantiv ta spivrobitnykiv akademii]. Kharkiv. Pp. 37-38.

Molchanov V.M., Verchenko N.V. and Torba Yu.I., 2006. The main aspects of the pedagogy of the vocational technical school [Osnovni aspekty pedahohiky proftekhosvity]. Donetsk: DIPO IPP.

Bakatanova V.B. and Ihnatov S.V., 2017. Problems of using the technology of concentrated learning in higher education [Problemy zastosuvannia tekhnolohii kontsentrovanoho navchannia u vyshchii osviti]. Problemi ìnženerno-pedagogìčnoï osvìti – Problems of Engineer-Pedagogical Education, Iss. 56-57, pp. 75-82.

Golovchenko L.M., 2016. Problematic issues of training and advanced training of forensic experts in Ukraine [Problemnye voprosy podgotovki i povysheniya kvalifikatsii sudebnykh ekspertov v Ukraine]. Kriminalistika i sudebnaâ èkspertiza – Criminalistics and Forensics, Iss. 61, pp. 44-51.

Tkachenko N.M., 2018. Improving the professional training of a forensic expert is an important factor in the development of expert didactics [Udoskonalennia profesiinoi pidhotovky sudovoho eksperta – vazhlyvyi faktor rozvytku ekspertnoi dydaktyky]. Teorìâ ta praktika sudovoï ekspertizi ì krimìnalìstiki – Theory and Practice of Forensic Science and Criminalistics, Iss. 8, pp. 203-214.

Klimenko N.I. and Strinzha V.K., 1989. On the issue of training forensic experts [K voprosu o podgotovke sudebnykh ekspertov]. Kriminalistika i sudebnaâ èkspertiza – Criminalistics and Forensics, Iss. 39, pp. 24-28.

Sherstiuk V.M., 2007. Organizational, legal and moral and psychological principles of forensic expert activity [Orhanizatsiino-pravovi ta moralno-psykholohichni zasady sudovo-ekspertnoi diialnosti]. Abstract of Ph.D. dissertation. Yaroslav Mudryi National Law Academy of Ukraine.

Baraniak V.M., 2014. Problems of training forensic experts in higher educational institutions of Ukraine [Problemy pidhotovky sudovykh ekspertiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy]. Vìsnik Nacìonalʹnogo unìversitetu “Lʹvìvsʹka polìtehnìka”. Serìâ: Ûridičnì nauki – Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Series: Legal Sciences, No. 801, pp. 229-233.

Kofanov A.V., 2013. Some aspects of the issues of training experts, their interaction with management and evaluation of their research [Deiaki aspekty problematyky pidhotovky ekspertiv, yikh vzaiemodii z kerivnytstvom ta otsinky provedenykh nymy doslidzhen]. Krimìnalìstičnij vìsnik, No. 2, pp. 107-115.

Strilets S.O. and Kuznietsov R.V., 2020. Ways to improve the training and qualification of forensic experts of the expert service of the Ministry of Internal Affairs [Shliakhy vdoskonalennia pidhotovky ta pidvyshchennia kvalifikatsii sudovykh ekspertiv ekspertnoi sluzhby MVS]. Molodij včenij – Young Scientist, Iss. 8, pp. 236-241. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-9-85-51.

Petrov I.A. and Sniherov O.P., 2018. Ways to improve the system of training court experts in Ukraine [Shliakhy vdoskonalennia systemy pidhotovky sudovykh ekspertiv v Ukraini]. In: Actual issues of forensic examination and criminology [Aktualni pytannia sudovoi ekspertyzy ta kryminalistyky]. Kharkiv: 10 October. Kharkiv: Pravo. Pp. 17-20.

Kisil N.V., 2020. Training of forensic experts: modern approaches and opportunities for efficiency improvement [Pidhotovka sudovykh ekspertiv: suchasni pidkhody ta mozhlyvosti pidvyshchennia efektyvnosti]. In: Skrypniuk O.V. and Fedorenko V.L. (eds), Problems of the theory and practice of forensic examination on intellectual property issues (“Krainev readings”) [Problemy teorii ta praktyky sudovoi ekspertyzy z pytan intelektualnoi vlasnosti (“Krainievski chytannia”)]. Kyiv, 24 December. Kyiv: Lira. Pp. 179-185.

Завантаження

Опубліковано

10-07-2023

Номер

Розділ

Актуальні проблеми правоохоронної діяльності

Як цитувати

«Застосування технології концентрованого навчання у професійній підготовці судових експертів» (2023) Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 101(2 (Part 2), с. 275–281. doi:10.32631/v.2023.2.57.